ALTINOVA BELEDİYE BAŞKANI DR. METİN ORAL YALOVA BASINIYLA BULUŞTU

Altınova belediye başkanı dr. Metin oral Yalova Basınıyla buluşma düzenledi. Yeni açılan belediye binasında vermiş olduğu kahvaltıda hem basın mensuplarına binayı tanıttı hem de kısa bir sohbet gerçekleştirdi.

Başkan Oral konuşmasında; “Yeni açılan hizmet binamız çok fonksiyoneldir. Altınova’da önümüzdeki 50 yılın ihtiyacını karşılayacak bir hizmet binası yapısının oluşumunu sağladık. İleride 50 bin 100 bin nüfusa hizmet edebilecek bir bina akıllı bir sistem mevcut tasarruflu geleceğe dönük bir yapı. Güneş enerji sistemimizi gerçekleştiremedik çok rantabl çıkmadı.8 yıl süreyle işlem görülecek bir yapı onunla ilgili çalışmamız sürüyor. Ama Pazar yerimizin üzerine düşünebilir. Ama şuan ısı pompası var %30-%40 tasarruf sağlıyor, bina yeşil bir bina yalıtımları çok iyi güvenlikli bu binanın en büyük özelliklerinden bir tanesi afet gerçekleştiğinde ayakta kalacağını düşünüyoruz. Jeneratörümüzle elektrik sorununu çözüyoruz, belki bir su sondajıyla su sorunumuzu çöze biliriz. Kent müzemizi yapmamız güzel olacak, İleride müzenin kendi binası olması lazım. Kent olacağız biz 1995 yılında köyden ilçe olduk ilçe olduk demekle olunmuyor bir şeylerin yapılması ve geliştirilmesi gerek. Hastanemiz parklarımız, kütüphanemizin de açılışını gerçekleştireceğiz deniz temizliğini sağladık yavaş yavaş tam anlamıyla ilçe oluyoruz. Hükümet konağımız yoktu en başta çözüm bulduk. Altınova da bir fakülte istiyoruz. Daha önce görüşme gerçekleşti fakat iptal oldu tabi ki istiyoruz ilçemizde bir yüksek okul olsun yeni bir rektör atanır ve şartları değerlendirirsek oluşum sağlanabilir. Şartları zorlarız. Üniversitenin esnafa çok katkısı var hem kültürel katkısı var. 200 kişilik bir yurdumuz bitiyor. Yeter ki öğrenci gelsin biz durumun oluşumuyla beraber çözümünü gerçekleştiririz. Toki oluşumu sağlamaya çalışıyoruz bu dönemde inşallah gerçekleştireceğiz. Kat artışı konusunda ise biz en fazla dört kat olmasını temenni ediyoruz. Kat artışıyla ilgili talebimiz yok. bizim geçmiş yılda 3 kat kalan evlerimizi 4 ,2 kat kalan evlerimizi 3 yapmayı hedefliyoruz şuan için.Yer bulmamız gerekiyor yer bulduğumuzda çözüme ulaşacaktır. Gelecek yıllarda sahil kesiminde 5 bin ve 10 bin vatandaşımızı ağırlayacağımızı düşünüyoruz. Şuanda deniz numunelerimizi 3 yıldır alıyoruz sadece tek bir numune bozuk geldi. 20-30 adet numuneden bir tanesi bozuk geliyorsa o anlık bir oluşum gerçekleşmiş olabilir. Oda geçen bir gemiden bir şey  oldu yada arıza çıktı ama denizimiz temiz. Revizyon içerisindeyiz.  Bundan sonraki hedefimiz estetiğe yönelik olacak tarihi alanlarımız mevcut biliyorsunuz Helenapolis için çalışmalara üniversitelerimizle görüşmelere başladık. Son olarak Bursa’da Uludağ Üniversitesi arkeoloji bölümüyle görüştük. Çoban kaleyi kazan ekip arkadaşlarımızla olmadı bir proje içerisine gireceğiz. Deniz Fenerimiz mevcut yenileme gerçekleştirip müze haline getirmek istiyoruz. Proje onaylandı restorasyon ihalesini gerçekleştirmeyi bekliyoruz. Hamımız, Atatürk köşkümüz hepsi onaylandı. Bu ilçemizde üç dört adet müzemiz olacak.  Ama benim aklımda ve gönlümdeki deniz feneri müzesi olsun istiyorum, farklı bir yapı olsun istiyoruz. Ramazan programlarımız rutine döndü artık sokaklarımız da bütün vatandaşlarımızla buluşmaya çalışıyoruz, sahurda da gene ev sahurları yapıyoruz mümkün olduğunca apartmanlarda veya sokaklarda yapıyoruz. Sokakta iftar yaptığımız kişilerin isimlerini alıp ertesi gün geziye gönderiyoruz geçen sene Edirne’ye gönderdik. Bu sene ki düşüncemiz Bilecik. Çanakkale programımız devam edecek, kumanya ve yemek dağıtımlarımız devam edecek. Çadırı biz 2014’ te yapmıştık tepki aldık zenginler geliyor diye. Zengin fakir bir arada yemek veriyorduk Ahmet Bey a firması b firması yemek veriyor diye anons ediyorduk öyle bir yaptırımımız vardı ama hep aynı kişiler geliyordu artık sokaklara gidiyoruz. Herkese bütün vatandaşlarımıza ulaşmış oluyoruz.”dedi.

Please follow and like us: